GY.I.K
Számlázással kapcsolatos kérdések
Mikor van a számlázási időszak?
Minden számla tárgyhónapban készül és kerül postázásra, melynek a fizetési határideje 8 nap. Ha számlája nem érkezik meg a lejárati határidőig, akkor azt haladéktalanul jelezze telefonon, e-mail-en ügyfélszolgálatunknak.
Valami nem jó a számlával, hogyan tovább?
Reklamációt ügyfélszolgálatunkon a fizetési határidőig tudunk elfogadni írásban. Azután a számlát már be kell fizetni, és csak a következő számlában tudjuk jóváírni az eltérést.
Szeretném a számláimat részletesen megtekinteni, hol tudom ezt megtenni?
Önnek lehetősége van a számláit visszamenőleg megtekinteni, melyet az Ügyfélkapun keresztül ér el.
Hogyan tudok fizetni?
Csekken, átutalással, csoportos beszedéssel, melyet a szerződésen tud jelezni. Természetesen van mód ennek megváltoztatására feltéve, ha nem olyan csomagot vesz igénybe, mely meghatározott fizetési módhoz kötött. Átutaláskor mindig hivatkozzon a számla jobb felső sarkában található számla sorszámára és tüntesse fel minden esetben az Ügyfélkódját is.
Hányadikáig kell fizetnem?
Minden számlán, és csekken feltüntetjük a fizetési határidőket, de általánosságban minden hónap 8-a.
Nem kaptam számlát vagy csekket, hol igényelhetek újra?
Kérjük, jelezze ezt az irodánkban nyitvatartási időben. A számla és csekk másolat küldése nem térítésmentes, ennek díját megtalálja áraink között az aktuális ÁSzF-ben.
Mire hivatkozzak átutalásos fizetésnél?
Fontos, hogy minden befizetést az előfizető lehetőleg saját nevére szóló számláról utaljon, a megjegyzésbe pedig írja bele a számla sorszámát és az ügyfélkódját hivatkozásként valamint pontosan annyit utaljon, amennyi a számla összes fizetendő sorában található.
Rózsaszín csekken fizettem be az összeget, de még nem került feldolgozásra a befizetésem, hogyan tudok Internetezni?
Kérjük, küldje el a befizetést igazoló dokumentum másolatát postán vagy e-mailen az ügyfélszolgálatunknak. Felhívjuk figyelmét, hogy a rózsaszín csekkek feldolgozási sebessége a Postánál nem gyors, ami akár a heteket is elérheti! Ezért javasoljuk, hogy használja a normál készpénzátutalási (sárga csekk) vagy átutalásos fizetési módot.
Duplán fizettem be az egyik számlám, hogyan kerül rendezésre a túlfizetésem?
Adminisztrációs rendszerünk pontosan kezeli a túlfizetéseket is, azaz Önnek a következő számlája a túlfizetés összegével kevesebb lesz.
Mit kell tudni a fizetési értesítésekkel kapcsolatban?
Fontos tudni, hogy cégünk csak azokat a téteket látja, amelyek a bankszámlánkra beérkeztek. A csekkes befizetések is ide érkeznek be. Tudni kell, hogy a Magyar Posta - szerződés szerint - 2-4 munkanapra vállalja a csekken fizetett tételek feladását. Amennyiben Ön fizetési értesítőt kap e-mail-en, de a csekket már befizette régebben, mint 4 munkanap, akkor az valamiért nem érkezett meg cégünkhöz. Ilyenkor a csekk másolatát szkennelje be, vagy digitális fényképezőgéppel fényképezze le, és küldje el ügyfélszolgálatunknak. Előfordulhat, hogy a befizetés egyáltalán nem érkezik be hozzánk, annak ellenére, hogy Ön a számláját már rendezte. Ilyenkor ezt meg kell reklamálnunk a Magyar Postánál. Ezt a reklamációt az Ön által elküldött befizetést igazoló bizonylat másolatával tudjuk elkezdeni. A számlát akkor tekintjük kiegyenlítettnek, ha a teljes összeg a bankszámlánkra beérkezett. Ha Ön elküldte nekünk a befizetést igazoló bizonylatot, de az összeg még nem érkezett be hozzánk, akkor a hátralék miatti eljárási folyamatot ideiglenesen felfüggesztjük.
Hol vehető igénybe a SkyLAN Kft. szolgáltatása?
Szolgáltatási területeinket a www.skylan.hu vagy www.infoteam.hu weboldalon tekintheti meg, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 46 587 264 helyi tarifával hívható, kedvezményes telefonszámon, esetleg írjon e-mailt az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
címre.
Mi az SMTP szerver?
A levél küldéséhez használatos szerver. A SkyLAN Kft. által biztosított smtp szerver hoszt neve: mail.skylan.hu, amely nem csak a skylan hálózatából érhető el, amennyiben más szolgáltató ezt nem tiltja. Amennyiben a mi smtp szerverünket szeretné igénybe venni, szüksége lesz egy email fiókra, és hozzá tartozó jelszóra, melyet az ügyélszolgálattól levélben, e-mailben, faxon, telefonon igényelhet, vagy a kiépítést végző kolléga is létrehozhatja.
Mi az a POP3 szerver?
A level fogadásához használatos szerver. A SkyLAN Kft. által biztosított pop3 szerver hoszt neve: mail.skylan.hu, amely nem csak a skylan hálózatából érhető el. Amennyiben a mi pop3 szerverünket szeretné igénybe venni, szüksége lesz egy email fiókra, és hozzá tartozó jelszóra. Az ügyélszolgálattól levélben, e-mailben, faxon, telefonon kérheti, vagy a kiépítést végző kolléga is létrehozhatja.
Hol vehető igénybe a SkyLAN Kft. szolgáltatása?
Szolgáltatási területeinket a www.skylan.hu vagy www.infoteam.hu weboldalon tekintheti meg, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 46 587 264 helyi tarifával hívható, kedvezményes telefonszámon, esetleg írjon e-mailt az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
címre.
Mi történik a kiépítés alatt?
A megrendeléstől számított 31 napon belül építjük ki a megrendelt szolgáltatást. A kiépítést végző kollégák egy mikrohullámú antennát helyeznek el a ház egy külső pontján, majd az eszköz felső elhelyezése után kábelt húznak az ügyfél végberendezéséig. Minden esetben a kipróbálást követően tekintik befejezettnek a munkát.
Már egy hónapja nem használom az Internetet. Mégis kaptam számlát az elmúlt időszakról. Miért?
A szolgáltatás szüneteltetését vagy lemondását írásban kell megtenni, és eljuttatni az ügyfélszolgálati irodánkba faxon, e-mailben, vagy postán.
Kaphatok e-mail címet a szolgáltatáshoz?
Minden internet szolgáltatásunkhoz 3 db díjmentes, egyenként 50MB tárhelyű @skylan.hu végződésű e-mail címet biztosítunk ügyfeleink részére.
Hamarosan elköltözöm, ezért (vagy más okból), szeretném áthelyeztetni a szolgáltatást. Megoldható?
A szolgáltatásokat csak abban az esetben tudjuk biztosítani az új létesítési címen, ha az a SkyLAN Kft. szolgáltatási területén található. A szolgáltatás áthelyezésének egyszeri (8000 Huf) díja van.
Költözöm, és nem vihetem a szolgáltatást, mert nem tartozik a szolgáltatási területek közé a település, de még nem járt le a hűségnyilatkozatban foglalt időtartam. Mi történik ekkor?
Ebben az esetben, amíg a hűségidőszak le nem jár, ki kell fizetnie a havidíjakat.
Szerződés felmondás esetén fizetni kell a kötbér-t, a díja a hátralévő hőségidő függvényében változik.
Hogyan módosíthatom a szolgáltatásomat?
Amennyiben magasabb csomagra kíván váltani, lehetősége van erre a hónap bármely napján. A módosítás a következő hónap elejétől lép életbe.
Módosítási kérelmét kérjük küldje el az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
e-mail-címre, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 46 587 264 telefonszámon.
Milyen eszközök szükségesek a szolgáltatás igénybevételéhez?
Működőképes PC, 10/100Mbit-es hálózati kártya, internet böngésző szoftver.
Az antenna bárhol lehet? Szobában is?
A kis teljesítményû adó miatt (melyet a törvényi szabályozás a Szolgáltatónak elõír) az Elõfizetõ antennája és a Szolgáltató adóantennája között közvetlen rálátás szükséges. Az antennát ezért mindenképp épületen kívül, tipikusan tetõn, házfalon helyezzük el.
Mit jelent pontosan a közvetlen rálátás? Ha egy fa eltakarja az adót, akkor már nem is lehet kiépíteni a kapcsolatot?
A közvetlen rálátás szemmel láthatóságot jelent. Ha a rálátást csak egy fa zavarja, a kapcsolat valószínûleg problémamentes lesz. Facsoport, vagy épület kitakarása esetén más elhelyezési pontot kell keresni az antennának.
Több számítógépen szeretném használni az internet szolgáltatást? Lehetséges? Hogyan?
Igen. A szolgáltatás egyszerre több számítógépen is elérhető egy időben. Ehhez szükséges beszerezni egy routert. Az eszköz bármelyik számítástechnikai szaküzletben beszerezhető. A router konfigurálásában a műszaki kollégák nem minden esetben tudnak segítséget nyújtani, mivel az eszközből több típus kapható. A beállításhoz kérjen segítséget a szaküzletben, ahol vásárolta, vagy használja a routerhez mellékelt használati utasítást.
Igényelhetek IP címet?
Igen, igényelhető IP cím, ajánlatunkat kérje ügyfélszolgálatunkon.
Hogyan lehet megelőzni a villámlás által az elektronikus berendezésekben okozott károkat?
Az elsődleges villámvédelem ellenére (pl. villámhárító) sincsenek biztonságban a villámcsapások hatásaitól az elektronikus eszközeink. Még az épületet nem roncsoló villámok is károsíthatják híradástechnikai berendezéseinket és számítógépeinket. A villámok elektromágneses tere a villamos hálózatokon keresztül a hírközlési és informatikai rendszereinkbe túlfeszültséget juttathat, ez a túlfeszültség tönkreteheti az érzékeny berendezéseket, esetenként zárlatokat vagy tüzeket is okozhat.
Hogyan védekezhetünk a villámkárok ellen? A legegyszerűbb és a legtöbb esetben hatásos védekezés, ha zivataros időjáráskor vagy villámlás esetén az összes elektronikus eszköz (pl. számítógép, modem, nyomtató, TV, HIFI, stb.) fali kábeleit kihúzzuk a csatlakozókból. Ilyen esetben mind a hálózati 230V-os, mind pedig az antennavezetéket is célszerű lecsatlakoztatni.
Az átadás - átvételi lap alapján az Internet kapcsolatot biztosító eszközök biztosítása az előfizető feladata a meglévő vagyonbiztosításának kiegészítésével. A leggyakoribb káresemény a villám és a másodlagos villámjelenségek okozta meghibásodás, mely csak teljes eszközcserével javítható. Használjon túlfeszültség-védelmi eszközt!
A néhány ezer forintos kiegészítők hatékony védelmet nyújtanak az otthoni, irodai és vállalati felhasználóknak. Ne feledje, érdemes védeni értékes elektronikus berendezéseit a villámkárok ellen, hiszen egy esetleges villámcsapás miatti meghibásodás több tíz vagy százezer forintos kárt is okozhat Önnek.
Milyen tényezőktől függ a sávszélesség?
A gyakorlatban, egy-egy adott időpillanatban ténylegesen elérhető sávszélesség két érték között helyezkedik el és több tényezőtől függ: Az internet szolgáltatás sajátossága, hogy a sávszélesség egy bizonyos sávját fenntartja az adattovábbításhoz kapcsolódó technikai jeltovábbítás céljára, azaz a rendszerben beállított maximális sávszélességből egy kis rész nem a „hasznos” adatforgalom része.
Az Internet hálózaton mindenkor rendelkezésre álló kapacitás (sávszélesség) nem korlátlan és nem is folyamatos túlterhelésre méretezett, hanem a felhasználók számából és használati szokásaiból következő mindenkori átlagosan erős kihasználtságra tervezett. Ezért, ha a felhasználók egy (kisebb) része folyamatos, intenzív használattal túlterheli a hálózatot, akkor az általános torlódást eredményezhet és mindenki számára érzékelhetően leromolhat a szolgáltatás minősége.
A sebességcsökkenés leggyakoribb oka, hogy az elérni (meglátogatni vagy letölteni) kívánt internetes tartalmat biztosító (tároló) szerverek kapacitása nem elegendő egyidejűleg sok felhasználó kiszolgálására. Különösen internetes forgalmi csúcsidőszakokban egyes webhelyek elérésében a szerverek kapacitásától és terheltségétől valamint az elérési útvonaltól függően forgalmi torlódások alakulhatnak ki és ennek következtében akár jelentős lassulás is bekövetkezhet.